onsdag 16 januari 2008

Utamanad och utmanar

Denna utmaning G´går ut på att svara på följande frågor:

Vad gjorde du för tio år sedan?
Jag var hemma mammaledig med Sanan och Moa, bodde i Ådran, umgicks mest med Bian, drack massa Cappucino, hade dålig ekonomi. Var mycket smal

Vad gjorde du för ett år sedan?
Jag jobbade där jag jobbar nu. Pysslade mycket med sömnad, panduro pyssel och Tilda saker, Gick promenader med Camilla, vi gi´ck till VV varje torsdag. Gick hos en livscoach.

Fem snask du gillar?
Nu efter operationen kan jag inte äta godis, men innan var det snöbollar, brända mandlar, colaflaskor, mintkrokant och dajm.

Fem sånger du kan hela texten utantill:
Blinka lilla stjärna där
Tjofadderittan Lambo
Det strålar en stjärna
I ett hus i skogens slut
Three ribbons av Jon English

Vad skulle du göra om du var miljonär?
Lösa våra lån
Spara till barnen så de kan köpa någonstans att bo
Resa til Usa, Thailand
Gå ner till 50% på jobbet och skaffa 4 barn till.


Tre dåliga vanor:
Biter på naglarna.
Är osäker och har dålig självkänsla
Blir skitgrinig om jag inte får som jag vill.
Fem saker du gillar att göra?
Sitta i skuggam på sommaren och bara njuta med iste och ett broderi.
Scrappa, pyssla med sömnad, broderi, sticka etc
Vara på medeltidsveckan på Gotland
Vara på Gotland, vill bo där
Göra trevliga saker med min man och mina barn

Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa:
Hotpants, nej du inte ens när jag gått ned 40 kg.
Kort kort
tonårskläder, börjar bli för överårig
tantkläder som "städrockar"
jeans utan stretch

Fyra favoritsaker:
Min nya laptop
Min skärmaskin
Vår kamera, som är trasig :(
Mobiltelefonen
4 personer jag utmanar:

Mallan
Nina
Jenny / Honnybonny
Pia

1 kommentar:

Nina sa...

Okej..antaget..kikar in senare och "hämtar" den.
Jobbigt det låter med migrän :( Hoppas du mår bättre igen.