tisdag 7 augusti 2007

3 dagen på medeltidsveckan

Pia, klänningarna blev klara, men nu rasar de ihop. Vi var till Rusta och köpte en symaskin Fasett där för 1300. Efter 3 sicksackade klänningar började den tjuta och till slut gick det inte ens att ställa undertrådsspänningen, så i morgon ska den lämnas tillbaka och så blir det en ny från Coop istället.
Men guuuud så jag saknar min älskade 20000 kr maskin just nu. I löööve you maskinen.

Barnen trivs ganska så bra, men de försöker mörda varandra fläckvis, vilket naturligtvis tar på krafterna. Hur man tämjer 4 vildbattingar ska jag skriva en bok om tids nog ;) *Moa sitter och läser över min axel men har ännu inte skrikit, vem bryr sig om fjolliga morsor.*

Vad nytt, ja jag längtar efter mina pysselsaker, men jag roar mig med att nålbinda vilket Erika Lilja frå sysidan varit gullig och påminnt mig om hur man gör. Jätteskoj!! Tack Erika!!
Det roligaste med vår pysselstund i Almedalen var att jag bestämt möte med en norska från hobbyboden så hon var med nålade med oss. Tack för de 30 nystan garn som du släpade med dig från Norge till mig Mmarianne. *kramar om*
Tovnings och nålbindbart var det ju, garnet alltså.
Jätteroligt och jättetack.

Idag mina vänner träffade jag en kändis inom Papprika gänget, en ledtråd..hon äger Papprika, tjyvröker och bor ihop med Johan. *trumvirvlar* vem kan det vara..någon som vet? ;)
Denna någon Mallan var helt plötsligt på Kapitelhusgården utan att vara klädd i medeltidskläder *fy på sig* men ok de var på väg hem så de må vara förlåtna;)

Anette saknar dig med:)

Pia, lööve you, men alltså Uffe har fel man föds till AIK:are allt annat är förlossningsskador:)
Förresten har M och jag rett ut dagens bråk så nu mår jag bättre:)

Ullis du glämmer inte maran i Slagsta den 26?!? Samma gäller Pia


Kram kram till er alla

4 kommentarer:

Scrapangel sa...

Hi darling, låter skoj med ditt nålpyssel som jag inte har ngn anig om vad det är... är du glad så är jag glad hahaha.

Kul att du sprang ihop med Mallan där nere, jag hoppas jag fpår plats på minimaran den 15, kan du då?

Jag hade faktiskt inte glömt slagsta, däremot vilket datum det var, men nu vet jag det också, thanks!

Kram kram och vi ses snart. Hälsa Macke och ungarna!

Anonym sa...

Men kom hem nån gång då människa!

Jag har inte glömt maran. Ska dit. Fixar väl barnvakt om bockstensmannen e i plugget.

Ikväll ska jag till Scrapbodans fysiska butik och kolla läget!

Scrapabstinensen har gjort att jag nu äntligen blitt medlem på pyssel.

/Ullabulla

Anonym sa...

Va inte maran den 26;e?

Malin sa...

Ja ja men Agnes har tjatat och tjatat så nu ska jag väl ta mig i kragen o sy kläder till hela familjen. Agnes vill vara tiggarflicka. Förresten ska man inte kasta sten i glashus - Emma...vilken medeltid hörde hon till? Men söt var hon som vanligt!

Kram, ses på onsdag!